Se også:   Debat på kristendom.dk   |   Debat på religion.dk

Sider: 1
BNJ
bor her

Registreret: 27/06/2008
Sted: 3300 Frederiksværk
Claus Hjort: Masser af job at få
      #18331 - 12/04/2009 08:38

Læs artiklen bag debatten her: Claus Hjort: Masser af job at få

Med sine udtalelser om de mange jobs spiller Claus Hjort Frederiksen Karl-smart igen.

Han har ret i, at vi ikke skal lade os gribe af et sortsyn. Han har også ret i, at der er jobs at få i det danske samfund. Men er det nok? Jobs og ledige skal også passe sammen.

Jeg husker ham Claus Hjort Frederiksen fra en TV-udsendelse, mens han endnu var beskæftigelsesminister.

Den gang havde han det også med at komme med "smarte" bemærkninger og han havde udtalt, at han da sagtens kunne skaffe folk i arbejde.

Det fik han lov til at prøve - og det blev dokumenteret i TV, at det kunne han ikke, selv om der var tale om 3 kvalificerede ansøgere, tilmed dummede han sig ved at sende én i aktivering, som var sikret job inden for meget kort tid.

Han er meget hurtig på aftrækkeren Claus Hjort Frederiksen, men det kniber, når det bliver konkret. Store ord uden egentlig handling.

Bjarne Nederby Jessen

Udskriv indlæg   Husk mig på det   Send besked til moderator  
Marianne Kragh
ny

Registreret: 20/08/2008
Re: Claus Hjort: Masser af job at få [Re: BNJ]
      #18338 - 12/04/2009 12:46

Claus Hjort Frederiksen er uvidende om det virkelige liv i Danmark!
Hvor dum/småt begavet må man være som minister?
Fyr ham, så han på egen krop kan mærke skæbnen! Måske er der et avisbud job i Nordjylland, men mig bekendt så bor han i det mndæne Nordsjælland!
Han aner simpelhen ikke hvad han taler om, så bør man tie stille!

BNJ
bor her

Registreret: 27/06/2008
Sted: 3300 Frederiksværk
Re: Claus Hjort: Masser af job at få [Re: Marianne Kragh]
      #18340 - 12/04/2009 22:04

Jeg synes Marianne Kragh går for vidt, når hun antyder at Claus Hjort Frederiksen er dum/småt begavet.

Men jeg giver hende ret i, at han tilsyneladende er uvidende om det virkelige liv uden for Christiansborg, når han kan udtale sig som han gør.

Han måske nok en stor ideolog for Venstre? Men som realpolitiker virker han verdensfjern. Det gjorde han som beskæftigelsesminister og nu også som finansminister med de seneste udtalelser.

Bjarne Nederby Jessen
MF-kandidat for Kristendemokraterne

Dracona
godt igang

Registreret: 04/10/2008
      #18352 - 13/04/2009 10:49

Hvis han ikke er småt begavet så må han være ond når han insisterer på at håne de mange der mister deres job og de som har svært ved at komme ind på arbejdsmarkedet, fx nyuddannede.

I et samfund hvor jobbet betyder så meget som det gør i Danmark er det en enorm psykisk belastning at have en minister der hele tiden udtaler at man jo bare skal tage sig sammen for der er masser af arbejde, når man er blevet fyret eller hvis man har svært ved at komme ind på arbejdsmarkedet.

Både pisk og gulerod kan man forstå fra magthavernes side, men hån og tilsvining er ikke i orden - og det er præcis hvad manden praktiserer igen og igen !!

Marianne Kragh
ny

Registreret: 20/08/2008
      #18353 - 13/04/2009 10:51

Det er det der gør, ( i mine øjne) at han er dum og småtbegavet!
Havde han været klog, så havde han i alle de år han har haft "magten", undersøgt tingene til bunds!
Ikke kun været mistroisk over for alle!
Han har fået alle op i det røde feldt, han er så arrogant!

Men måske skal vi ynke ham, for at være så selvglad, intet at føle noget for sine medmennesker, må være fortvivlende!

Det ser åbenbart ikke ud til, at han er blevet en mere YDMY TJENER for os alle!

hubeke
ny

Registreret: 13/04/2009
Re: Claus Hjort: Masser af job at få [Re: Dracona]
      #18354 - 13/04/2009 10:59

For denne folkevalgte person SER verden sådan ud, at de som kan klare sig selv - de skal belønnes.
Det lærte han på Jura-studiet på¨KU - eller rettere måske - det var det HAN fik ud af det.
Han får medhold af sine personlige vælgere - den danske vælgerbefolkning.
Det er dem, der er de såkaldte dumme - blinde!
C.H.F bruger bare dette til egen fordel - før skubbede han Anders - nu skal han skubbe bag på Lars - og næste gang - ja mon så ikke det er ham selv.
STADIG STØTTET AF DEN DANSKE VÆLGERBEFOLKNINGS FLERTAL???

Sider: 1
Se nyeste indlæg: Seneste 24 timer, Seneste 48 timer, Seneste 7 dage